Fekete-fehér
Fekete-fehér
Most ejtsünk pár szót a mellékletekről. A Két egér kalandjai mellékleteit az első kötettől kezdve úgy találtuk ki, hogy valamiképpen lehetőséget adjanak az alkotásra (a könyvben szereplő technikák, művészeti filozófiák legalább részbeni személyes átélésére); másfelől segítsenek elmélyíteni, megerősíteni, felidézni a könyvben olvasottakat. A Fekete-fehérben az első típust képviselő mellékletek az absztrakt művészethez kapcsolódnak: az egyikben Hans Arp módszerével alkothatunk, a másikban pedig Fajó János egyik képét értelmezhetjük újra (ez tulajdonképpen egy fekete-fehér kifestő). A másik típusba tartozik az a feladat, amelyben bizonyos alkotások kinagyított részleteinek eredeti helyét kell megkeresni a kötetben. Erre azért is szükség van, mert a könyv most sokkal inkább a kompozícióval kapcsolatos momentumokra koncentrál, mint az ikonográfiai részletekre. És igen, van is a kompozícióval kapcsolatos feladat is van: leegyszerűsített sékák alapján kell felismerni egy-egy képet – némelyiket könnyű lesz, némelyiket elég nehéz…